ПАРКУР

Администратор | 29.04.2009 17:02

паркурВони ковзають по стінах хмарочосів. Перестрибують з однієї будівлі на іншу. Балансують над безоднею. Вони – ніндзя мегаполісів нового часу.

Ямакасі. Саме вони зробили популярною екстремальну дисципліну ПАРКУР.

Дистанція, смуга перепон. Ось найпростіше пояснення цього слова. Дисципліну паркур заснував француз Девід Белль. Він зібрав і всесвітньо відому команду «Ямакасі». Ці хлопці знялися в одноіменному фільмі всесвітньо відомого продюсера і режисера Люка Бессона.

Офіційна назва усіх, хто займається паркуром – трейсери. Їм, на відміну від звичайних людей, невідомі проблеми заторів. Вони швидше за всіх вміють опинитися у найвіддаленішій точці. Паркур дозволяє діяти просто «тут і зараз», використовуючи лише власне тіло.

Ви вже захотіли стати одним з них? Тоді ознайомтеся з технологією виконання їхніх трюків:

ДРОП – від англійського «падати» — це стрибок з висоти. Амортизувати приземлення можна або лише ногами, або застосовувати для цього ще й руки.

parkur11РОЛЛ або оберт. Це стрибок вперед з великої висоти, який на землі закінчується перекидом через плече. Цей елемент значно зменшує навантаження на ноги.

Елемент МАНКІ або мавпа. Без нього неможливо уявити паркур. Його часто використовують для подолання парапетів. Це стрибок з опорою на дві руки, коли ноги проносяться між ними.

Від останнього трюку пішов КЕШ. Це коли після МАНКІ ноги виносяться вперед. Якщо ж нижні кінцівки одразу викидати паралельно землі, так би мовити, стрибати ногами вперед сходу, це буде називатися ДЕШ. Англійською це слово означає риска.

ЛЕЙЗІ – лінивий стрибок. Коли трейсер біжить паралельно або під невеликим кутом до перепони, на неї він спирається ближньою рукою. Підкидаючи перед собою ноги, у польоті спортсмен переміщає центр тяжіння і змінює руку. Перешкода подолана. До речі, після ЛЕЙЗІ якнайкраще виконати ДРОП або РОЛЛ.

Прогулянка великої мавпи. КОНГ РАН. По перешкоді пробігають руки, а тіло йде паралельно землі.

СПІД або швидкість. Це знову опорний стрибок з використанням лише однієї руки. Виконується з розбігу. Тут тіло проходить майже паралельно перешкоді, що дозволяє не зупинятися перед усілякими перепонами.

Хоча існує ефектніший трюк. РЕВЕРС. Це розворот тіла над парканом або парапетом на двох руках. Хоча можна й на одній. Головне – щоб першою над перешкодою пройшла спина.

5_41Веселий ПАЛМ СПІН, коли відбувається обертання корпусу на 360 градусів через одну або дві руки. Приземлення йде у ту точку, з якої стрибок починався. Цей маневр можна назвати розворотом.

ТІК-ТАК. Ні, це не про годинник. Трейсер ставить руку на опору. Ногою відштовхується від стіни. Далі може цю саму опору перелетіти, а може й стрибнути на неї.

Ось ми й дісталися парканів та стін. Якщо вони не надто високі, можна виконати АКУРАСІ. Стрибаєте на об‘єкт просто з місця і втримуєте на ньому рівновагу. Можна допомогти руками.

Якщо перешкода вища, непогано виглядатиме КЕТ ЛІП. Стрибок кішки. Інструкція така: скакнути на перепону, вхопитися за її край руками, а ногами упертися в стіну. Далі можна підтягнутися і залізти наверх, а можна й вниз стрибнути.

ГЕТ ОВЕР ЗЕ УОЛЛ. З розбігу заскочити на високу стіну, штовхнутися ногою – і, вуаля, Ви наверху.

Веселий ГЕЙТ. Схоже на те, що виконують МНСники або військовики. Лише з тією різницею, що трейсер залишається обличчям у напрямку руху. Таке собі сальто за допомогою паркану.

І такий необхідний ТЕРН. Це стрибок з розворотом на 180 градусів і подальшим хватом за стіну чи перила з іншої сторони.

На цьому закінчимо з термінологією. Втім усе це – найнеобхідніше з арсеналу середньостатистичного трейсера.

ПАРКУР – це дисципліна, яка постійно розвивається і збагачується новими елементами. І акробатичні трюки все активніше інтегруються у тренувальний процес трейсерів.

Хто не повірив прочитаному, може перевірити на собі. Але пам‘ятайте: це доволі травмонебезпечно. Поки навчишся, не один синець, а то й серйозну травму заробиш.

Якщо ж Вас не зупиняє навіть така можлива небезпека – ласкаво просимо до когорти міських скажених екстремалів!

Категории: Техно| экстрим

Метки: ,