Модель функціонування держави
Протягом тривалого часу ВВП є єдиним критерієм розвитку економіки. Вважається, що економічне зростання автоматично веде до підвищення добробуту, тому спеціальні заходи в цій галузі відкладаються, доки країна не досягне рівня інших країн.
І головне, що необхідно враховувати при формуванні економічної політики України: ніхто крім нас самих не зацікавлений в економічно сильній Україні.
Нашим сусідам, як західним, так і південним, цікава стабільна, передбачувана, але економічно залежна Україна, що діє в жорстко визначених для неї економічних і політичних рамках.
В першому півріччі 2005 року через бюджет та різні соціальні фонди перерозподілялося понад 47% ВВП. Якщо уряду і надалі вдасться розширити податкову базу, в першу чергу за рахунок руйнування легальних схем мінімізації податкових зобов»язань (наприклад, у банківській системі, на ряді підприємств металургії), то потенційно в умовах незмінного набору діючих податків та податкових ставок більше ніж кожна друга гривня має бути перерозподілена через зведений бюджет або один із соціальних фондів.
Такий високий рівень фіскального навантаження на ВВП мають лише деякі розвинуті країни ЄС (наприклад, Данія та Швеція). Водночас для перехідних економік такий рівень є неприйнятним, оскільки позбавляє підприємств стимулів та ресурсів для інвестиційної діяльності.
На нашу думку, фіскальне навантаження на економіку України не повинно перевищувати 35%-37% ВВП – рівень, характерний для більшості розвинутих країн.
Ключове питання розвитку економіки України – це вибір моделі функціонування всього суспільства в цілому. Причому одне не можна відділити від іншого.
Проте, враховуючи значні політичні та економічні переваги саме фінансової, та соціальної системи Французької республіки і на сам перед закладені в ній чинники, що сприяють розвитку підприємницької діяльності, ми вважаємо, що саме ця модель є найбільш прийнятною для України.
Держава безпосередньо не займається регулюванням господарських процесів, але вона встановлює правила (рамкові умови за якими, в умовах вільної конкуренції, діють приватні господарські суб»єкти та державні установи).
Якими бачаться економічні пріоритети України
Перший і основний:
— зупинить техногенну деградацію України. Бездумна індустріалізація вже сьогодні залишили міни уповільненої дії на кілька поколінь уперед. Тут і Чорнобиль, і промислові смітники, закинуті кар»єри і шахти і т.д.
Сучасний підхід повинний бути наступним: якщо не знаємо як зробити що-небудь абсолютно безпечно сьогодні і завтра – не робимо цього.
Це стосується будь-як нових технологій і об»єктів. Держава від гасла про енергозбереження і т.д. зобов»язано перейти до повномасштабної модернізації всіх екологічно небезпечних об»єктів, використовуючи всю повноту, як економічних, так і політичних методів.
Досвід останнього років показав, до яких катастрофічних наслідків для економіки приводять природні катаклізми, збиток від який порівняємо зі збитком від воїн. Стихію запобігти неможливо, але звести до мінімуму збиток, наносімий нею шляхом упровадження відповідних технологій – реально. Саме державі приділяється вирішальна роль у створенні належних екологічний умов життя населення.
Категории: Мир| государство